Observe, study, understand

! ATTENTION - NOTICE TO EVERYONE !

For all people waiting for corrections. I would like to reiterate the information given when sharing the image:

To get a correction of your drawings, please post your images under the following course, next to the course name put "exercise correction". The teachers will then correct your drawings, but are not notified of messages on these courses.

Thank you for your understanding

😉👍
! ATTENTION - AVIS A TOUTES ET TOUS !

Pour toutes les personnes en attente de corrections. Je me permets de préciser à nouveau l'information indiquée lors du partage de l'image:

Pour avoir un correction de vos dessins, merci de publier vos images sous le cours suivant, portant à côté du nom du cours l'indication "correction d'exercice". Les professeurs corrigerons alors vos dessins, mais ne sont pas notifiés des messages sur ces cours.

Merci de votre compréhension

😉👍

Want to learn drawing?

See our courses
Hello,

Thank you, I had not understood the functioning of the site well, and I had not noticed that there were correction chapters, the chapters in the form of numbers in "my profile / my progress" led me astray.

👍
Bonjour,

Merci, je n'avait pas bien compris le fonctionnement du site, et je n'avait pas vu qu'il y avait des chapitres de correction, les chapitres sous formes de chiffres dans "mon profil / ma progression, m'on induit en erreur.

👍
We're getting to the heart of the matter... First drawings, and first time filling the trash can :)

But it's going to be okay :)
On rentre dans le vif du sujet ... Premiers dessins, et premier remplissage de poubelle :)

Mais ça va le faire :)
Good evening,

I have a quick question before I start on these study boards. If the idea is to be able to keep them and refer to them later, is it better to use an A4 or A3 sheet?

I'm trying to organize myself as best as possible 😇
Bonsoir,

J'ai une petite question avant de me lancer sur ces planches d'études. Si l'idée c'est de pouvoir les conserver et si référer plus tard, est ce qu'il vaut mieux une feuille A4 ou A3 ?

Je cherche à m'organiser au mieux 😇
One question: is the drawing supposed to be realistic, or is it done in its own style???

Thank you
Une question : le dessin est sensé être réaliste, ou bien fait dans son propre style ???

Merci
drawing with digital, I tried different types of brushes. I don't know if the result is there?
dessinant avec du numérique, j'ai essayer différent types de pinceaux. Je ne sais pas si le résultat est la ?

Try our courses for free

See our courses
Hello, here are my first attempts at the robot sketch for the exercise...
I struggled... lol
Feel free to give me your feedback and correct me 🙂
Thank you and have a good late afternoon everyone!
Bonjour, voici mes premiers essais du croquis robot pour l'exercice...
J'ai galéré... lol
N'hésitez pas à me donner votre avis et me corriger 🙂
Merci et bonne fin d'après midi à vous tous !
It's good for a beginner like me
C bien pour une débutantes comme moi

Your drawings are very pretty, look at mine
Vos dessin sont très jolies, regarder le mien
Hello, here is my car, I had some trouble getting started, but I'm happy with the result!
Bonjour, voilà ma voiture, j'ai eu du mal au démarrage, mais je suis contente du résultat !
Here is my ladybug!
Voici ma coccinelle!

Want to learn drawing?

See our courses
Here is the robot. Could you correct them or tell me what you think? Please. Have a great end of the day everyone.
Et voilà le robot. Pourriez vous les corriger ou me dire ce que vous en pensez? S'il vous plaît. Bonne fin de journée à tous

You must be logged in to reply on the forum.